onsdag 6. desember 2017

KVELDENS FILM: A FAMILY THANKSGIVING




Kanal:  Tv2
Sjanger :     DRAMA, KOMEDIE
Skuespillere:     Daphne Zuniga,     Dan Payne,     Gina Holden,     Faye Dunaway, Nicolai Lawton-Glustra
Kennedi Clements
Regi:     Neill Fearnley
Nasjonalitet :     USA
Produksjonsår:     2010

Fra filmweb.no:
Den karrierejagende advokaten Claudia får et glimt av hvor tilfredsstillende livet kan være etter at hun på magisk vis blir forvandlet til en kone og mor av en mystisk fremmed. Uten jobben å fokusere på lærer hun viktigheten av familie, og hun har en viktig avgjørelse å ta når hun vender tilbake til sitt gamle liv.

Min kommentar:

Av og til er det temmelig befriende å slippe å tenke, - rett og slett.    I denne filmen slipper jeg å forholde meg til infløkte plott og kompliserte gåter.  Men det er jo ganske typisk for amerikanske TV-filmer da.  Du vet hva du får.   Dette er så amerikansk at det er nesten litt for mye av det gode.

Jeg satte meg til foran TV-skjermen ene og alene fordi jeg så at selveste Faye Dunaway var oppført på rollelisten.  Og Faye dukker opp, og gjør en god jobb som alltid.  Men det er faktisk litt trist å se den en gang så vakre skuespilleren.  Da hun spilte inn denne filmen hadde hun rundet de sytti, men etter utallige ansiktsløft, så er fjeset hennes så stramt og utrryksløst at det er nesten komisk.  Og tennene er vel også i største laget.  Det er synd at det ser ut som om det ikke er lov til å eldes i Hollywood.

Denne filmen er tull og tøys fra ende til annen.

En ung kvinnelig advokat setter jobb og karriere foran alt, også mann og barn. Hun møter en mystisk dame. Etter et lite trafikkuhell befinner hun seg plutselig i rollen som mor til to barn.  Hun har mer enn nok med å takle familielivet.  Det er jo slett ikke dette hun ønsker.  - - -Eller er det det?  Kan livet som kone og mor vær like spennende som partner i et kjent advokatselskap?

Romantisk komedie?  Javel. Det er så kleint å se på at det er nesten latterlig.  Men likevel er det noe uforklarlig som gjør at jeg blir sittende og se til slutt.Og da får jeg faktisk en overraskelse, en positiv sådan.

Dette kan være en fin film til en venninnekveld.  Særlig om det finnes noen karrierejegere i venninnegjengen.

Filmen er ukomplisert og tøvete, men helt grei.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar