torsdag 1. april 2021

PÅSKEKRIM : PETER JAMES – VAKKER I DØDEN

 




Påskekrim på Nrk 2021. "GRACE".

1 sesong, 2 episoder.

 

Jeg var ikke klar over at denne boka var filmatisert, og slettes ikke at den skulle bli tilgjendelig på Nrk bare dager etter at jeg hadde avsluttet siste kapittel i denne spennende lydboka.

Håper at Tv-serien er like bra som boka.  Men jeg er litt skeptisk ettersom serien er unnagjort på knappe 1,5 time, mens lydboka ga topp underholdning i mer enn 16 timer.

Du kan se serien her


Fra forlagets omtale:

Tom Bryce er under press. Firmaet går dårlig, kona bruker for mye penger og huset er på vei til tvangsauksjon. Men disse problemene virker plutselig små, da han en dag finner en CD med et innhold som åpenbart ikke var ment for ham. Samtidig kommer kriminalinspektør Roy Grace og hans team på jobb, idet en ung kvinne blir funnet drept utenfor Brighton. Etter flere uheldige episoder er ikke Grace spesielt populær hos sjefen, og må derfor bevise hva han er god for.

 

Min kommentar:

Lydbok fra nlb.no:  16 t 00 min

Jeg har funnet en ny helt.  Kriminalinspektør Roy Grace er en mann etter mitt hjerte.  Han er et ekte mannfolk.  Hard og tøff når det er nødvendig, men han er slett ikke fremmed for å vise følelser om det kreves.

Hans store sorg er savnet etter sin kone Sandy som har vært savnet i ca 9 år. Grace står liksom og stamper i livet sitt.  Han kommer ingen vei før han finner svaret på hva som skjedde med sin kjære.  Lever hun, eller er hun død.  Og om hun er død, skyldes det en ulykke eller er hun drept. Kona Sandys forsvinning er ikke hovedsaken  boka.  Men selvfølgelig påvirker hendelsen min nye helts hverdag.

Jeg var jo overbegeistret over bok nr 1 i denne serien «Levende begravet».  Den var så spennende og ekkel at jeg knapt fikk puste.  Men denne bok nr 2 er ikke noe mindre spennende.  Historien er så original.  Jeg har aldri lest eller sett en lignende historie.  Og gjennom de 16 timene lydboka varer, så får vi presentert twist på twist på twist.

Dette er høyspenning, folkens.  Boka anbefales selvfølgelig.  Men husk at dette er den andre boka i serien om Roy Grace.  Det vil nok lønne seg å starte på bok nummer en.

Det er så deilig å vite at bok nummer tre ligger på  vent.

 

Her kan du kjøpe boka som pocketbok


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar