onsdag 12. februar 2014

WHITE HOUSE DOWN











Fra «Platekompaniet»
I White House Down blir en gruppe besøkende i Det hvite hus overrasket av et terroristangrep.

Sikkerhetsvakten John Cale (Channing Tatum) har nettopp fått avslag på drømmejobben i Secret Service, politietaten som beskytter president James Sawyer (Jamie Foxx). Etter avslaget tar han med sin datter på en omvisning i Det hvite hus - i samme øyeblikk som bygningen blir beleiret av en gruppe tungt bevæpnede terrorister.

Mens tiden renner ut og nasjonens regjering er i fullstendig kaos, blir det Cales oppgave å redde presidenten, datteren og landet.

Min kommentar:
Jeg har alltid hatt sansen for denne type actionfilmer. Vi damer liker slike sterke, trygge menn som redder verden og oss uansett hvor sterk motstanden er.
Men nå frykter jeg for at jeg begynner å bli gammel. Denne filmen gir meg ikke noe utover et par timers middelmådig underholdning. Handlingen er forutsigbar og persongalleriet svært lite spennende.
Jeg synes denne Bruce Willis kopien er vel bleik.
Jeg føler også at filmen skulle vært merket med en P.  For her møter vi produktplassering over «en lav sko». (Du tok den? – Helt sikkert om du har sett filmen)
Men om du liker pang pang, eksplosjoner, helikopterstyrt, utro tjenere, biljakt osv så er nok dette filmen for deg.


 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar