torsdag 5. juli 2018

KVELDENS FILM: SOLACE







Kanal: Netflix
Sjanger:  Thriller   
Skuespillere:    Abbie Cornish,  Anthony Hopkins,  Colin Farrell,  Kenny Johnson,      Autumn Dial,  Frank Brennan,  
Regi :  Afonso Poyart
Manus :  Ted Griffin,  Sean Bailey
Nasjonalitet :      USA
Produksjonsår:  2015
Tid:  1t 41min

Fra filmweb.no:
En erfaren FBI-agent (Jeffrey Dean Morgan) og hans unge, ambisiøse partner (Abbie Cornish), søker hjelp av den eksentriske, pensjonerte analytikeren Dr. John Clancy (Anthony Hopkins) for å avklare en rekke mord. Clancys bemerkelsesverdige intuitive evner, i form av levende og urovekkende visjoner, setter ham på sporet av morderen (Colin Farrell), men legen må snart innse at hans synske evner blekner mot kreftene som denne energiske morderen har.

Min kommentar:

Anthony Hopkins og Colin Farrell i samme film!
Ja, da er valget lett.  Og det er jo et par andre navn på den rollelista som også er spennende.   Denne filmen måtte jeg bare se.

Filmen starter akkurat slik jeg liker.  En seriemorder skaper frykt.  Men dette er en «renslig» seriemorder, om man kan si det. Denne morderen velger ut sine offer ut fra at han/hun vet absolutt alt om deres liv.  Metoden som brukes gir en hurtig og tilsynelatende smertefri død.  Dette bør være en sak for analytikeren Dr John Clancy. Jeg aner at Dr John har spesielle evner.  Han synes å se ting både fra fortid og fremtid.

Men problemet er at John har trukket seg tilbake etter at en tragedie rammet familien da hans datter døde av kreft. Men Dr John lar seg overtale.  Kan det være de syn han ser om den unge kvinnelige etterforskeren som får Dr John til å engasjere seg i saken?

Men det viser seg at morderen de jager er et skritt foran, og ikke nok med det. Han/hun vet hva etterforskerne tenker og foretar seg.

Dette blir selvfølgelig en jakt på liv og død.  Når så konfrontasjonen skjer så får vi en forklaring og oppklaring.  Men enten så har jeg duppet av en liten stund, noe som ikke er så utenkelig, eller så er det en del opplysninger som ikke kommer fram.

Dette irriterer meg en stund, men så kommer jeg på at de aller fleste filmer i denne sjangeren har et par ubesvarte spørsmål. Det skal visstnok være sånn.

Men for all del.  De små tingene jeg ikke får svar på, har ingenting å si for filmens handing eller opplevelse.

Takket være solide skuespillere og en original historie, så er filmen både spennende og underholdende.

Her kan du kjøpe filmen som DVD eller BlyRay





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar