onsdag 4. november 2015

SPLITTER NY VINYL: Deaf Before Compromise.... A Volumen Brutale Tribute To Backstreet Girls


2015.  Voice Of Wonder.  VOW203LP




Det er noe trygt og godt med god gammeldags, velkjent rock n’roll.
Jeg tør å påstå at Petter Barli en en av Norges aller beste gitarister., og dermed er bandet Backstreet Girls et band jeg gjerne låner ørene mine til.  Ja, hele kroppen egentlig, for det er umulig å være i ro når «bakgårdsjentene» spiller sin boogie-rock med særpreg.



Det var derfor spennende å høre hvordan andre band og artister ville tolke jentenes musikk.


Resultatet ble like variert som de musikerne og gruppene som entret scenen.  Enkelte er faktisk så dristige at de endrer klassisk boogie-rock til hypermoderne punk.  Kanskje litt for rått etter min smak, men kanskje BSG på denne måten kan få en håndfull nye fans. Det fortjener de virkelig.

Mine favorittspor er låtene med Oslo Ess og, Ronny Pøbel. Ja, og så Quizen med Black Debbath da.


Men dette er ei skive som blir bedre og bedre for hver gjennomhøring.

En sjelden god samleplate, - rett og slett.

Et must i enhver rockers platehylle.



Her finner du musikken på  vinyl  og  cd  .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar