onsdag 20. april 2016

SPLITTER NY VINYL: AUNT MARY – NEW DAWN


2016. Wind-Up.. 60150134882

Fra thegarden.no:
t av Norges første og største rockeband, legendariske Aunt Mary, er tlbake! Men veien har vært brutal siste to år, avdøde Jan Groth og Ketil Stenvik er erstattet av Bernt Bodal og Glenn Lyse. Tross all motgang er allikevel nå Aunt Mary tilbake, vitale og spillekåte. Bandet skal ut på veien og spille mange steder i løpet av året.

Min kommentar:

Hva???  Ny plate med Aunt Mary????  Det kan ikke være mulig, tenkte jeg.  Men joda, det var faktisk det sammen bandet som jeg digga på syttitallet.  Eller samme, og samme, - DET var det nå ikke. 

De første basstonene låt så lovende, men likevel så mangler det en hel del i forhold til den “Tante Mary” jeg kjente en gang. Det er ikke Svein Gundersen som trakterer bassen denne gang, men bandet har funnet en fullgod erstatter i selveste Bernt Rodal.  Ja, du vet han milliardæren med privatfly som nå bor I Amerika.  Sammen med det eneste medlemmet fra originalbesetningen, Bjørn Kristiansen så utgjør han selve stammen I dette nye Aunt Mary-bandet. 

Vokalisten synger bra, for all del.  Men I forhold til Jan Groth (RIP) så bli han for spe. Det tok litt tid før jeg klarte å plassere vokalisten.  Hvor hadde jeg hørt navnet Glenn Lyse?  Jo, jeg måtte bevege meg et langt steg bort fra norsk progrock, og helt over til Idol.  Glenn Lyse er Idolvinneren som jeg nesten hadde glemt.  Stakkars Glenn.  Snakk om å hoppe etter Wirkola.  Selv om Glenn Lyse har en helt grei stemme som faktisk er mye råere og tøffere enn jeg oppfattet under Idol 2007. Men så skal det noe til for å fylle skoa til Jan Groth.

For meg så var Jan Groth og Svein Gundersen selve lyden av Aunt Mary.  Når så disse mangler, så blir det ikke det samme.  Men for all del, det er ei bra skive dette nye bandet presenterer.
Låtene er skrevet av Bjørn Kristiansen (Skrev ikke han etternavnet med Ch I gamle dager?), Glenn Lyse, Ketil Stensvik, Bernt Bodak, Tim Scott McConnel, Svein Gundersen og Åge Sten Nilsen.
Producer er Ronnie Le Tekrø.
Vinylen ligger I et flott utbrettscover hvor tekstene er trykket på innsida.

Her finner du musikken som  vinyl  og  cd




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar