lørdag 6. mai 2017

KVELDENS FILM: THE DOUBLE





Kanal:  Nrk
Skuespillere:  Richard Gere, Topher Grace, Martin Sheen
Sjanger:  Krimdrama
År:  2011

Fra cdon.no:
Politiske intriger og morderiske agenter i denne filmen med bl.a. Richard Gere, Topher Grace og Martin Sheen.
I Washington blir en senator funnet myrdet. En pensjonert CIA-agent settes på saken sammen med en ung makker, men ingen av dem har lyst på den andres selskap, så etterforskningen går tregt. Men alle spor peker mot en drapsmann fra Sovjetunionen som alle trodde var død.



Min kommentar:

Jeg innrømmer det like godt først som sist.  Hovedårsaken til at jeg så denne filmen var ene og alene Richard Gere. Kjekkasen fra åttitallet som er den eneste jeg veit om av de gamle helter som faktisk holder seg ganske godt.  Se bare på Mel Gibson – O skrekk og gru.

Det er faktisk en god stund siden jeg så Mr Gere sist.  Han spilte jo i en drøss med filmer rundt årtusenskiftet.  Den siste jeg så han i var en danse film som av alle ting het «Skal vi danse»

Det kan se ut som om Mr Gere koser seg med å spille i en spionfilm igjen.  Jeg er nesten overrasket over at denne filmen er laget i 2011 og ikke tjue år tidligere.  Det ser liksom så gammeldags ut.


Lite nytt her.  Historien er en tradisjonell spiongåte.  Ikke så altfor spennende, men sånn passe.  Og jeg holder ut, - så lenge Richard Gere er på skjermen.

Her kan du kjøpe filmen som  DVD  eller  BluRay






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar