torsdag 16. oktober 2014

KVELDENS FILM: HER











Fra Platekompaniet:

Fra den underfundige hjernen til filmskaper Spike Jonze (Adaptation, Being John Malkovich) kommer den romantiske dramafilmen Her - en helt spesiell kjærlighetshistorie.
 
Handlingen finner sted i Los Angeles i nær fremtid, hvor hovedpersonen, Theodore (Joaquin Phoenix), lever av å skrive rørende, personlige brev for folk som ikke har tid eller lyst til å skrive dem selv. Selv har han dyp kjærlighetssorg etter slutten på et langt forhold. Han kommer først ut av skallet igjen når han stifter bekjentskap med det avanserte nye dataoperativsystemet "Samantha" (Scarlett Johansson). "Samantha" er et intuitivt og selvstendig dataprogram som kommuniserer med Theodore via en livlig kvinnelig stemme. Hun er både følsom og morsom, og etter hvert som hun lærer mer og mer om livet, vokser vennskapet deres til kjærlighet.

De vil aldri kunne være intime med hverandre. Men behøver det å bety at de ikke kan elske hverandre?


Min kommentar:
Hvis dette er fremtiden, så er jeg jaggu glad at jeg lever her og nå.  Dette var triste greier.  Ikke bare er fremtidsutsiktene deprimerende, men det ligger et lavt, mørkt skydekke over hele filmopplevelsen.

Nei, fri og bevare meg. Jeg håper at jeg glemmer denne filmen fort, slik at jeg unngår angsten for det som måtte komme.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar