mandag 14. desember 2015

SPLITTER NY VINYl. DRÅPE – RELAX/RELAPSE


2015. Riot Factory.  RIOT9




Fra Wimp.no:
Vektløs drømmepop, fargerik støy og solskinn - Dråpe er det perfekte lydsporet for parkliv, skateboarding og lange sommernetter. Dråpe ble instinktivt stemplet som et av Norges mest spennende band da de debuterte med den unisont bejublede ”Dråpe EP” i 2011 og våren 2013 er Dråpes debutalbum ute via Riot Factory. Denne sommeren spiller Dråpe på noen av Skandinavias største festivaler, blant dem Roskilde og Øya i tillegg til mange andre fine steder i hele Norge, Danmark og resten av Europa.

Min kommentar:

Ifølge Wimp så egner denne musikken seg best utendørs.

Nå har jeg fått litt bedre takhøyde etter at jeg flytta til by’n, så for min del byr det ikke på noen problemer å lytte til denne skiva.


Og her har virkelig bandet skapt musikk på roterommet.  De spiller på utallige instrumente, og de skaper mye uvant lyd av de forskjellige instrumentene.

Jeg får litt samme følelsen som første gang jeg hørte det hvite Beatles-albumet. Kanskje litt på grunn av det noe psykedeliske lydbildet, men kanskje mest av alt fordi jeg får noe helt uvantet.
Bandet gir meg en blanding, vil ikke bruke ordet sammensurium da det lett kan misforstås, av musikkstiler fra firefem tiår.  Her eksperimenteres og lekes det.  Heldigvis klarer de det aller viktigste, nemlig å skape glede, og overføre noe av denne til meg som lytter.

Men jeg vil nok foretrekke å høre dette bandet live, på en utendørscene, - i en park.





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar