søndag 6. desember 2015

NY VINYL I POSTKASSA: FRIENDSHIP – FRIENDSHIP



2014. Diger Distro .   Friendship.  FRS003LP



Fra Friendshipnorway.no:
Friendship er et band fra Oslo . De er inspiret av den musikalske sjangeren som oppsto på slutten av 60-tallet med band som Grand Funk , The Jimi Hendrix Experience og Cream. Friendship henter energi og råhet fra sjangeren og legger funk og massive grooves. Dette er ikke et kompromiss , men en musikalsk kombinasjon av de gamle perler og nye impulser . Denne blandingen fører til at stadig flere blir betatt av bandets liveopptredener


Min kommentar:


Jaggu er gutta modige når de våger å kalle bandet sitt for Friendship.  Og de legger heller ikke skjul på at både musikken, bandets sammensetning og navnet er inspirert av norsk rocks kanskje største album gjennom tidene, Friendship med Junipher Greene.

Det er nesten så at jeg ikke tør å sette på plata.  Tenk om disse tre gutta driter seg loddrett ut. Men heldigvis.  Det er nesten så jeg puster letta ut idet de første tonene strømmer ut i stua.  Dette lover og låter bra.  Syttitallet er tilbake, for en stund.



Dette er et meget underholdene album, hvor musikken spenner fra Grand Funk til Earth, Wind & Fire.  Rockefoten får virkelig fart på seg. 


Om jeg skal oppsummere så blir dommen slik:  Dyktige musikere, gode vokaler, tøff bruk av trommene, eminente gitarsoloer, sensuell saksofon og masse spilleglede.

Litt artig at vinylen har farven «marple green», eller gusjegrønn    på godt norsk.


Godt gjort Friendship. Jeg tør håpe på et varig vennskap.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar