lørdag 31. august 2013

ELSK MEG IGJEN



Hva ville du gjort om den du elsket plutselig ikke kjente deg igjen? Elsk Meg Igjen (med originaltittel The Vow) er et romantisk drama med Rachel McAdams og Channing Tatum.

Paige (McAdams) og Leo (Tatum) er et ungt og forelsket kunsterpar bosatt i Chicago. En bilulykke ødelegger plutselig deres felles lykke. Leo klarer seg, men Paige havner i koma. Når hun endelig våkner, har hun ingen minner knyttet til deres forhold, og hun kjenner ikke igjen lenger igjen sin kjære. Tiden fra jusstudiene husker hun derimot fortsatt. I hennes bevissthet er hun fortsatt forlovet med den sjarmerende forretningsmannen Jeremy som nå, lenge etter bruddet, fortsatt har et godt øye til henne.

Min kommentar:

Å så sukkersøtt, eller bittersøtt om jeg skal være helt nøyaktig. Etter «Love Story» successen på syttitallet har denne typen filmer dukket opp med jevne mellomrom. Og vi blir alltid grepet hovedpersonene møter utfordringer i sine parforhold.  Særlig om disse utfordringene dreier seg om sykdom og/eller død. Slike filmer som er «based on a true story» har vanligvis potensiale til å bli en skikkelig tåreperse.

Filmen blir markedsført som en romantisk komedie.  Men vi forventer jo også at tårene skal renne i strie strømmer.  Dette gjelder vel særlig oss som har «Love Story» som en mal for denne typen filmer.  Men ikke lo jeg, og ikke gråt jeg. Jeg kjedet meg bare. 


Terningkast: 2.  Begge poengene går til Jessica Lang som spiller moren til Paige.  Hun er alltid brilliant i sine roller, men dessverre ser vi så alt for lite til henne her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar