tirsdag 3. september 2013

OPEN WATER








Et par på dykkerferie blir etterlatt ved et uhell og tilbringer endeløse timer i haifylt farvann.




Mine kommentar:



Dette er en kjærkommen film for meg med min vannskrekk.  Den beviser hvor farlig det er ute i vannet. Nå skal det, i rettferdighetens navn, sies at det ikke er filmer som Haisommer eller andre i samme sjanger som er skyld i min vannskrekk.  Det er vel heller min mistrivsel i vann som gjør at disse filmene er ekstra uhyggelige.

Dette er en B-film i ordets rette forstand.

Det første B’en er for besetning.  Jeg synes dra kjensel på en an skuespillerne, men det kan være at jeg tar feil.  De har med andre ord ikke hyret Hollywoods A-lag

Den neste B’en er for budsjett.  Det skal ha kostet ca 3 millioner kroner å spille inn denne filmen.   Det er ikke så vanskelig å forstå.  Men det utrolige er at den har spilt inn noe sånt som 320 millioner kroner. 

Det er ikke så mye å si om denne filmen, bortsett fra at vann er uhyggelig.


Og vi liker jo å se filmer som er uhyggelige, gjør vi ikke? Og så hjelper det ofte at filmen er basert på en sann historie.




Terningkast : 2.    Men den er svak.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar