mandag 2. september 2013

OSLO ESS - #199 LIVE AKUSTISK FRA ROCKEFELLER



-         





          


 -  -  Fra Platekompaniet -  -
Livealbumet #199 - Live Akustisk Fra Rockefeller ble spilt inn på Rockefeller i Oslo 20. desember 2012, og er en hyllest til alle dem som har etterspurt disse låtene i en akustisk versjon. Sporlista består av blandet drops fra bandets to første album.



Min kommentar:

Sjelden har jeg forhåndsbestilt et album så pass tidlig – lenge før utgivelsen.


Jeg har oppfattet Oslo Ess som et halvveis punkband.  Men selv om dette er et album som består av gamle låter, så et dette et band som spiller mer rock’roll og litt tøff pop.  Ja, nesten litt god, gammaldags musikk. – Sånn som min ungdom lika –



Bandet låter som en mellomting mellom Trond Engebretsen, Bjølsen Valsemølle,  CC Cowboys, samt tidlig Henning Kvitnes.  Men likevel hører vi at gutta spiller i år 2013.

Dette er et album hvor jeg har følelsen av at jeg er tilstede på konserten. Vokalisten småprater direkte til meg mellom låtene. Hadde jeg hatt en lighter så hadde jeg sikkert tent den.  Det eneste negative er at jeg irriterer meg over de små klikkene i øret hver kan man har kuttet lyden før neste spor.



Takk og pris for at jeg har Wimp, ellers ville nok vinylutgaven blitt slitt etter hvert.  For dette er ei skive som kommer til å bli ofte spilt i lang, lang tid framover.



Terningkast: 5,5


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar