mandag 26. oktober 2015

KVELDENS FILM: THE SKIN I LIVE IN










Fra cdon.no:
Den moderne filmens mester Pedro Almodóvar er tillbake med den forføreriske thrilleren The Skin I Live In der han gjenforenes med Antonio Banderas for første gang på over tjue år. Filmen har blitt hylletsav såvell kritikere som publikum.  I øvrige roller ser vi Almodóvars favoritter Elena Anaya og Marisa Paredes.
Plastikkirurgen Robert Ledgard har helt siden hans kone døde som følge av brannskader etter en bilulykke vært helt besatt av å skape en type syntetisk hus som kan tåle ekstremt høye temperaturer.
Robert bor i sitt store hus i Toledo sammen med sin försøkskanin, den vakre og mystiske Vera. En dag banker en mann på døren. Det skal vise seg ta han er på flukt fra politiet.   Det setter igång en rekke skremmende hendelser hvor ngenting er slik det kan se ut som, og alle har noe å skjule.

Min kommentar:

Finnes det noe værre enn en gal kirurg?  Og når denne gale kirurgen til alt overmål har innredet sin egen operasjonsstue i kjelleren, ja da blir det for meg et skrekkens hus.  Det hjelper ikke at huset er både luksuriøst og flott, og at hagen er nesten som en park.

Filmen er fotografert på en slik måte ved bruk av kontraster både i farver som gjør at filmen blir meget visuell. Noe som gjør at det hele blir ekstra skremmende.
Selv om dette ikke er en ren skrekkfilm, så er filmen skikkelig ekkel.  Jeg får gåsehud i takt med at spenningen stiger.   

Og når du tror du har forstått det hele, så kommer en ny twist. 

Men så skjer noe som overrasker meg totalt og gjør meg så inderlig forbannet ....  Nei, nå kan jeg ikke si mere for da røper jeg for mye.

Jeg tror aldri jeg har sett en spansk film.  Det var litt uvant ettersom jeg pleier å gjøre andre ting samtidig med at filmen snurrer.  Men det er jo ikke mulig når jeg må følge med på teksten hele tiden.  Men det var verdt å se filmen, fordi Antonio Banderas er adskillig kjekkere når han snakker spansk.




 Her finner du filmen på Dvd



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar