fredag 6. mai 2016

KVELDENS FILM: BODY OF LIES




2008
skuespillere:
·  Leonardo DiCaprio ... Roger Ferris
·  Russell Crowe ... Ed Hoffman
·  Mark Strong ... Hani Salaam
·  Golshifteh Farahani ... Aisha
·  Oscar Isaac ... Bassam
·  Ali Suliman ... Omar Sadiki

Fra filmweb.no: 
Roger Ferris manøvrer i en verden der hvert feiltrinn kan bety døden. På etterretningstjenestens mest utsatte poster i Midt-Østen er Ferris avhengig av kollegaen Ed Hoffman hjemme i USA. Hoffman skyr ingen midler for å nå sine mål.
Roger Ferris er den beste medarbeideren den amerikanske etterretningstjenesten har ute i felten. Han er en dreven agent som forhandler i farlige situasjoner der ingen andre kommer fra det i live. Men Ferris er en mann uten annen identitet enn sitt siste dekknavn. Han må stole på at den følelseskalde stemmen i den sikre telefonen skal holde ham i live.
Du kan lese mere om filmen her: http://www.filmweb.no/film/article905459.ece

Min kommentar:

I takt med at vi nesten daglig blir påminnet hvilken fare terrorister utgjør, så har min interesse for denne type filmer avtatt.

Men gode skuespillere og kjedelige kvelder gjør jo at man av og til pløyer gjennom filmer som er sånn midt på treet.  I dette tilfelle ble jeg overrasket over at filmen ikke hadde mer å by på. Leonardo og Russel er to av mine favorittskuespillere, og som regel så har filmene deres et innhold.  Her forventet jeg å få et dypere innblikk i hele situasjonen i Midt-Østen, både politisk, kulturelt, demografisk og historisk.  Ut fra terningkast som har blitt gitt, så var jeg i min fulle rett til å ha høye forventninger.

Men jeg fikk servert en blodig jakt, en jakt hvor det eneste inntrykket jeg sitter med er tortur, bomber, skyting, blod og sand. Her er det vesten mot østen uten verken vilje eller evne til å løse noe som helst.  

Det hele blir faktisk litt kjedelig.  Filmen er altfor lang.  Over 2 timer er mer enn nok.
Men uansett, men kommer jo ikke unna at dette sannsynligvis beskriver noen bilder temmelig nær virkeligheten.  Det skal jeg la være å kommentere akkurat nå.  Bortsett fra det faktum at virkeligheten er så mye mye verre.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar