lørdag 13. februar 2016

KVELDENS FILM: THE BEST OFFER




Fra rottentomatoes.com
Virgil Oldman er en ensom antikvitetshandler som har problemer med å knytte seg til andre mennesker, særlig kvinner.  Han blir kontaktet av en ung kvinne ang. familiens kunstverk.  Men denne kvinnen er ikke helt til å stole på.  Hun holder ikke avtaler, og det enkleste ville vært å trekke seg ut.
Men livet til den ensomme antikvitetshandleren skal ta en ny vending. Ved hjelp av en yngre medarbeider lærer han steg for steg hvordan han skal vinne hjertet  il en ung kvinne som er like ensom som han selv.
Fra å være helt alene i sin kjedelige grå verden, så befinner han seg omsider i en katt og mus lek i en verden hvor han er omsluttet av en lidenskap som vil forandre hans liv for alltid.

Min kommentar:


En noe merkelig film.  Når regissøren er italiener så mangler det ikke på lidenskap.

I starten er det lidenskapen for kunsten som er altoppslukende. Etterhvert rammer lidenskapen på det menneskelige plan.


Donald Sutherland dukker opp i nok en sterk rolle.  Dette til tross for at han ikke bærer hovedrollen.  Denne innehas av en skuespiller (Geoffrey Rush) jeg ikke kan huske å ha lagt så mye merke til før, til tross for at han har spilt i en rekke filmer. Etter en stund kjenner jeg han igjen fra filmen «Boktyven» som jeg så for ikke lenge siden.  Men etter å ha sett Mr Rush i denne filmen, vil jeg nok ikke glemme han så lett.  Hun er jo med i absolutt hver eneste scene.

 Filmen skal være innspilt i Italia, men det merker vi lite til da kun er fåtall scener er skutt ute i gatebildet.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar