mandag 22. april 2013

ASBJØRN RIBE OG DE: 1400 SKI




Uforutsigbar, sier plateanmelderne. Ja, kanskje det. Jeg vet ikke helt hva jeg forventet meg. Har ikke noen særlig forhold til stedet Ski utover at jeg har vært på besøk hos noen som bor der. Fordomsfull som jeg i dette øyeblikk innrømmer at jeg er, så hadde jeg kanskje forventet nor litt mer «Rudbergsk».

Hva får jeg? Tja, … ved første gjennomhøring noe rart og veldig uvant. Men så ble nysgjerrigheten vekket da en anmelder antydet at låta «Jeg ser bare deg» er den vakreste kjærlighetssangen som er skrevet på norsk. Må innrømme at jeg ikke hadde lagt spesielt merke til låta, men ved andre gangs spilling la jeg merke til både den og resten av skiva.

Dette minner meg faktisk litt om Eggum i form og uttrykk. Slett ikke dårlig. Men må bør spille plata noen ganger for å få med seg tekstene og for å slippe musikken til. I mine ører var dette veldig ensformige saker hele første runde. Men det blir bare bedre og bedre.

Litt morsomt at selveste Thom Hell og Jonas Alaska her opptrer som «kordamer»


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar