mandag 10. april 2017

KVELDENS FILM: FORVARSEL (Premonition)




Kanal:  Tv2
År 2007
Skuespillere:  Sandra Bullock, Petter Stormare,  Julian McMahon, Amber Valletta

Fra filmweb.no:
Du har livet du alltid har forestilt deg, et flott hus, to vakre døtre, og aller viktigst, en fantastisk ektemann. En du tror du kjenner bedre enn noen andre.
Men tenk om alt du vet, alt du kjenner - alle du stoler på - snus på hodet etter hans død. For Linda Hanson er det akkurat dette marerittet som blir til virkelighet. Eller blir det? Når hun våkner opp neste morgen, hører hun mannen Jim synge i dusjen, sprell levende!
Var det et skrekkelig mareritt eller skjedde det virkelig? Til å begynne med tror Linda at ulykken må ha vært en drøm. Men så skjer det igjen. Og igjen. En dag våkner hun og finner Jim levende, andre dager våkner hun som enke. Lindas forutanelser setter i gang en rekke mystiske hendelser mens hun forsøker å finne ut av ekteskapet sitt og forhindre at ulykken inntreffer.


Min kommentar:

Når jeg ser Sandra Bullock på rollelisten.  Ja, da kan jeg ikke dy meg.  Da MÅ jeg se filmen.  Som regel er filmene severdige. Sandra har jo spilt i flere sjangre: -  romantiske komedier, actionfilmer og thrillere.

Jeg oppdaget Sandra Bullock tidlig på nittitallet da jeg så henne i filmer som «Speed», «Mens du sov» og «Nettet»  Det er jo umulig å ikke like denne skuespilleren.  Hun er unik, både når det gjelder utseende og oppførsel. Jeg digger henne, rett og slett.


Denne filmen er annerledes enn noe annet jeg har sett tidligere. Det er et stort pluss.  Men så er den altfor forutsigbar.  Det er et enda større minus.  Og det er synd, fordi denne filmen kunne vært så mye bedre.  Jeg er usikker på hva som har galt her.  Det virker som om Sandra Bullock står helt aleine.  Hun spiller selvfølgelig bra som alltid.  Men det hjelper bare ikke.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar