mandag 9. juni 2014

NY VINYL I POSTKASSA: DAGENS UNGDOM













«fra Platekompaniet.no»:
Dagens Ungdom satser på låter med vers og refreng. De synger på norsk, men slekter musikalsk på band som The Go-Betweens, Felt, The Bats, The Chills og Teenage Fanclub - dette er ren og direkte pop med klare melodier og gitarer uten vreng. Denne selvtitulerte debutplata, som fortjent har fått mye skryt av anmelderne, inneholder blant annet singlen "Nedi havet".
Dagens Ungdom ble innspilt i Krise Studios med Knut Sævik og Øyvind Blikstad. Bandet består av Harald Størmer Thaulow på gitar og vokal, Christopher Glass (Kulta Beats) på gitar og vokal, Kjersti Aase Winjum på bass, fele og vokal, samt Jonas Barsten Johnsen (Atlanter, CCTV, Disaster In The Universe) på trommer. Bendik Kaltenborn, Espen Friberg (Yokoland) og Jessica Williams (foto) står for albumomslaget.


Min kommentar:
Hva skal man si?  «Dagens ungdom» kan i hvert fall å overraske.  Jeg hadde ventet meg rå punk og rock’n roll.  Hva får jeg –Jo, e mellomting mellom punk og danseband.  M.a.o. snill gitarbasert og dansebar pop og tekster med snert i.  Men jeg liker det.  Mest av alt liker jeg å bli overraska, og det ble jeg nå.  Og så digger jeg coveret.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar