søndag 13. april 2014

FLIGHT











Fra platekompaniet.no:
I dette spenningsfylte dramaet spiller Oscar-vinner Denzel Washington rollen som Whip Whitaker - en erfaren pilot som på mirakuløst vis lander et passasjerfly som får problemer i luften, og dermed redder nesten alle livene om bord. Etter krasjet hylles Whip som en helt, men jo flere opplysninger som kommer for dagen, dess vanskeligere blir det å avgjøre hvem som egentlig hadde skylden for at flyet styrtet.

Flight er regissert av Robert Zemeckis (Forrest Gump, Tilbake Til Fremtiden) og ble nominert til to Oscar-priser i 2013 (beste originalmanus og beste mannlige hovedrolle). I øvrige roller møter vi blant andre Don Cheadle, Melissa Leo og John Goodman.



Min kommentar:

Hva er det med disse flykrasj filmene.  Helt siden Airport 1975 har jeg vært frelst.  Samtidig har jeg et snev av flyskrekk.  Dette henger ikke på greip.  Nå skal det sides at ikke alt jeg har sett i denne sjangeren har vært kvalitetsfilmer.  Men denne var bra. Original story, og gode skuespillere.  Ja, jeg har vel aldri sett en dårlig film med Denzel Wahington.

Terningkast 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar