tirsdag 15. april 2014

THE WARD






Fra cdon.no:
Skrekkens mester er tilbake!
Regissert av John Carpenter (Halloween, The Thing, Assault on Precinct 13, Escape from L.A.)
1966. Natt. En storm truer North Bend Psychiatric Hospital. Noe usett vandrer i hallene i isolasjons-avdelingen. Det nærmer seg et nakent rom hvor en forskremt ung jente oppholder seg. Når stormen når sitt høyepunkt og lynet slår ned utenfor, setter jenta i et redselsskrik. Ved daggry neste dag setter en ung kvinne, Kirsten, fyr på låven. Hun blir tatt av politiet og ført til det psykatrieske sykehusets isolasjonsavdeling.

Min kommentar

Jeg er av den oppfatning at skrekkfilmer stort sett er kjedelige.  Vi har sett alt før, og vi vet hva som kommer.  Men Mr Carpenter  er en mester. Han er ansvarlig for den eneste virkelig brilljante skrekkfilm jeg noen gang har sett, nemlig « Halloween» Og da mener jeg kun enern, ikke toern og treern. Men dessverre så skuffer «The Ward», Her er det ikke en eneste overraskelse. Som publikum befinner jeg med konstant i forkant av handlingen.  Kanskje jeg har sett for mange filmer opp gjennom åra.  Skuespillerne presterer heller ikke maksimalt. De går på tomgang i kjedelige omgivelser.  Hvorfor foregår slike filmer ofte enten på Psykiatriske sykehus, eller med personer som har tilknytning til psykiatrien? 

Jeg hadde forventet mer av denne filmen, men mine forventninger ble langt fra innfridd.



Kan ikke noen vær så snill å finne på en ny effekt snart?  Jeg er så luta lei av å se «de andre» i speil, det være seg håndspeil eller baderomspeil. Effekten er like latterlig enkel og forutsigbar.

Ikke en gang sluttscenen er ny og spennende. 

Marerittet kommer alltid tilbake ……..



Terningkast: 1 Det ene poenget går til lydeffektene, selv om de også er forutsigbare.

                           



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar