søndag 25. januar 2015

FRA PLATEHYLLA: DILLDALLHOLOM – DR JA


2003. Nr 147/172  Rød vinyl

Fra dilldallholom.com
Dilldallholom, en fossende fjellbekk av fuzzbass, glidende tepper av ekkogitar og der, på neset står bygdetullingen og vræler ut sine forbannelser. broren som skal passe på`n er nede i byen og har havna i dårlig selskap….

Min kommentar:

Rød vinyl setter meg alltid i godt humør. Jeg forventer skikkelig Rock'n Roll når jeg legger på
ei rød skive. Å jaggu sa jeg Rock. Skal si jeg fikk bakoversveis. Sjelden har mine høytalere fått brynt seg så pass. Men når det første sjokket har lagt seg, og bakoversveisen har festa seg,så begynner jeg å lytte. Det er desverre ikke så lett å få med seg teksten, men av det jeg får med meg så oppfatter jeg at det blir sagt mye klokt. Det synes å være avsenderens overbevisning. Dette er ei krevende skive. Musikk og tekst glir ikke lett inn i øregangene. Som tilhører må jeg jobbe litt. Men jeg venner meg, og det er ikke tvil om at dette er dyktige musikere.

Så om du vil ha en helt annerledes musikkopplevelse så setter du på Dr.Ja. Spenn fast setebeltet.
Lykke til :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar