onsdag 16. mai 2018

KVELDENS FILM: THE BOY NEXT DOOR






Kanal:  NRK1
Sjanger:     Thriller
Skuespillere:     Jennifer Lopez,     Kristin Chenoweth,     John Corbett,     Ryan Guzman,     Ian Nelson,     Hill Harper,     Travis Schuldt,     Raquel Gardner,     Brian Mahoney
Regi:     Rob Cohen
Nasjonalitet:     USA
Produksjonsår:     2015

Fra filmweb.no:
En fristelse hun ikke kunne motså. En besettelse han ikke kan kontrollere.
En skilt alenemor (Jennifer Lopez) blir betatt av den unge mannen som har flyttet inn i nabohuset. Men han skjuler en mørk hemmelighet.
Jennifer Lopez spiller hovedrollen i den psykologiske thrilleren "The Boy Next Door". Alenemoren Claire blir sjarmert av den unge, kjekken mannen som nettopp har flyttet inn i nabohuset. Han er vennligheten selv, hjelper til med ærrender og blir god venn med tenåringssønnen hennes. Men bak den hyggelige fasaden skjuler det seg en farlig psykopat, noe Claire får erfare etter at en liten flørt kommer ut av kontroll.


Min kommentar:

Ja, dette har jeg sett før.  Og det sier jeg ikke fordi jeg har sett denne filmen før, men fordi jeg har sett dusinvis filmer som denne.  

Innholdet er som alltid:  En vakker nyskilt dame, en hjelpsom nabo som selvfølgelig er psykopat, et lite feiltrinn, og så … smeller det. Hun oppdager sitt feiltrinn, - for sent.  Og det blir en kamp på liv og død.  Kjæledyr dør, slektninger og venner dør, livet preges av frykt og død.

Det eneste jeg lurer på er:  Hvorfor i all verden tar selveste Jennifer Lopez hovedrollen i en slik film? Det begriper ikke jeg.

Dette er en tupisk B-film, eller kanskje vi befinner oss lenger ut i alfabetet.  Vold og psykisk terror bygges opp fra første scene, og når så alle rundt hovedpersonen er døde så vinner den gode til slutt.

Sorry, at det ble en spoiler der.  Men slike filmer byr sjelden på noen overraskelser.  Vi har sett alt før.
Men for all del, om du har halvannen time å kaste bort, så er nok dette en passende film for deg.

Jeg fikk gjort mye annet nyttig mens denne filmen rullet over lerretet. 

Her kan du kjøpe filmen som DVD eller Blu-ray






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar