tirsdag 1. mai 2018

KVELDENS FILM: GLADA HÄLSNINGAR FRÅN MISSÅNGERTRÄSK





Kanal:  TV2
Sjanger: KOMEDIE, ROMANTIKK
Skuespillere:  Ola Rapace,  Sofia Rönnegård, Martina Haag,     Rafael Pettersson,  Eva Fritjofson,  Bert-Åke Varg,   Henrik Norlén. Sofia Ledarp,   Elisabeth Wernesjö
Regi:   Lisa Siwe
Manus: Lars "Vasa" Johansson,   Martina Haag
Produsent:     Daniel Gylling,   Marianne Gray
Foto:  Frida Wendel
Nasjonalitet:     SWE
Produksjonsår,    2015

Fra filmweb.no:
Nadja er singel i storbyen mens søsteren Lotta har etablert seg i Norrbotten og fått mange barn. Men den biologiske klokken tikker, og snart er Nadja klar til å gjøre nesten hva som helst for å adoptere et barn. Plutselig forandres adopsjonsreglene, og Nadja innser at hun bare har 30 dager på seg til å finne noen å gifte seg med, for å kvalifisere seg som mor. I byen er det håpløst å finne en mann som vil stille opp på så kort varsel, men i Norrbotten, kanskje?

Min kommentar:

Om Ola Rapace står på rollelista.  Ja, da ser jeg filmen, - uansett.  

Jeg var også litt nysgjerrig på Martina Haag.  Jeg kan ikke huske å ha sett henne som skuespiller tidligere.  Men jeg har lest et par av hennes bøker.  
Jeg har ligget på sykehuset Sahlgrenska i Göteborg ved et par anledninger, og i mangel på lesestoff så kom faktisk en av sykepleierne med en bok av Martina Haag.

Og det er faktisk Martina selv som har skrevet boka denne filmen er basert på.  Litt tøft at hun da spiller en av hovedrollene.  Det er modig gjort.
Og hun gjør jo faktisk en hederlig innsats i denne filmen.

Filmen er ikke så veldig spennende.  Vi skjønner jo hvordan ting vil ende til slutt, selv om veien dit kan virke litt kronglete.

Dette er kanskje aller mest en film for oss damene, men hva så?  Det er så mange intetsigende actionfilmer for gutta.  Så la oss jenter få en og annen god gammaldags kjærlighetsfilm da.

Og til gutta:  Om du overrasker dama med denne en kveld, så lover jeg at det vil betale seg.


Her kan du kjøpe filmen som DVD








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar