tirsdag 23. oktober 2018

KVELDENS FILM: BECAUSE I SAID SO






Kanal:  TV2
Sjanger:   Drama, Komedie, Romantikk
Skuespillere :  Tom Everett Scott,   Colin Ferguson,  Lauren Graham,  Tony Hale,  Diane Keaton,      Stephen Collins,  Gabriel Macht,  Matt Champagne,   Piper Perabo,  Mandy Moore,  Ty Panitz
Regi:  Michael Lehmann
Nasjonalitet :  USA
Produksjonsår :  2007

Fra filmweb.no:
Daphne Wilder (Keaton) er en alenemor, og hennes kjærlighet kjenner ingen grenser eller begrensninger. Hun nekter å gi slipp på sine vakre døtre: den stabile psykologen Maggie, den sexy Mae og den klønete og bedårende Milly, som i hennes øyne dater helt feil type gutter. For å forhindre at hennes yngste datter begår samme romantiske feil som hun selv gjorde, tar Daphne saken i egne hender og setter inn en kontaktannonse for å finne den perfekte mannen til Milly. I kjærlighetens navn fortsetter Daphne å gjøre feil ting for de rette grunnene... ...men er det kanskje på tide å slippe taket?


Min kommentar:

Hvorfor ville jeg se denne filmen?  
Svaret er enkelt – Diane Keaton.  
En av de aller mest morsomme damer jeg vet om. Jeg likte henne spesielt godt i «Når du minst venter det» fra 2003 hvor hun spiller mot Jack Nicholson. En herlig film om forelskelse i voksen alder.

Om vi skal tro denne filmen, og mange andre Hollywoodproduksjoner, så er det fremdeles svært viktig for ei ung jente å bli gift.  Diane Keatons rollefigur Daphne har tre døtre, hvor to av dem har «kommet i mål».  Men Milly sliter litt.  Og da må mor trå til.

Og det blir så dumt, og det blir så kleint.  Ja, jeg tror faktisk at dette er noe av det dårligste jeg noen gang har sett.  Heldigvis hadde jeg noe annet jeg kunne holde på så lenge filmen varte.  Fordi dette var virkelig pinlig.  

Det hele er så forutsigbart.  Vi får ingen overraskelser.  Og om du ser en bløtkake, ja, - da veit du hva som skjer.

#orkerikke





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar