fredag 4. januar 2019

KVELDENS FILM: KJÆRLIGHET PÅ MENYEN






Kanal:   Tv2
Sjanger: Drama,  Komedie,  Romantikk
Skuespillere:  Catherine Zeta-Jones,  Aaron Eckheart,      Patricia Clarkson,  Abigail Breslin med flere
Regi:  Scott Hicks
Nasjonalitet:  USA
Språk:   Amerikansk
Lengde:  1 t. 44 min.
Produksjonsår:  2007

Fra filmweb.no:
Mesterkokken Kate Armstrong lever i og for kjøkkenet hun styrer på en av New Yorks finere restauranter. Så blir det kontrollerte livet hennes utfordret etter en tragedie i familien. Og en irriterende assistent er ikke så verst å ha likevel - på så mange måter.

Min kommentar:

Det er uhyggelig lenge siden jeg har sett Catherine Zeta-Jones i en film.  Ja, jeg tror faktisk jeg må tilbake til «Entrapment» fra 1999.

I kveldens film spiller Zeta-Jones en kokk, som kun lever sitt liv på jobben.  Ingen fritid, ingen forhold, ingen dating.  Hun er ikke så veldig god på relasjoner, og slett ikke på smalltalk.

Kate, som rollefiguren heter, har en liten familie som består av en søster og en niese.  Da søsteren dør i en bilulykke, så må Kate ta seg av sin niese.  Dette er ikke lett for en dame som kun har konsentrert seg om seg selv og sine gryter.
Og selvfølgelig dukker det opp en kjekkas av en kokk med en helt annen tilnærming til yrket på samme kjøkken som Kate.

Og så viser det seg at til og med en iskald kokk kan få noe varme i tilværelsen. Et klassisk, og veldig forutsigbart, amerikansk drama altså. Er usikker på om jeg hadde sett denne om det ikke hadde vært for Zeta-Jones.  Ja, også den flotte musikken da.  Opera er aldri feil.

O så må jeg framheve samspillet mellom Zeta-Jones og den elleveårige jenta som spiller hennes niese Zoe.

Og jeg kjenner nå at jeg har savnet denne dama på skjermen.   Denne filmen er fra 2007.  Jeg burde kanskje fått med meg de filmene hun har spilt inn etter 2007. Det er ikke så mange, så det burde være overkommelig.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar