torsdag 29. mai 2014

HANSEL AND GRETEL WITCH HUNTERS






«Fra platekompaniet.no»
Action- og humorfylt splattereventyr av norske Tommy Wirkola, med Jeremy Renner, Gemma Arterton, Peter Stormare og Famke Janssen på rollelista.
Det legendariske eventyret om Hans og Grete tar en mørk og uventet vending i Hansel & Gretel - Witch Hunters. 15 år har gått siden søskenparet Hansel (Renner) og Gretel (Arterton) ristet seg løs fra det dødelige grepet til en barnespisende heks. Opplevelsen endret livene deres for alltid, og har lokket fram smaken for blod. Søsknene har endt opp som heksejegere, alltid parate til å drepe hekser i skogens mørkeste kroker.
Hansel og Gretel blir tilkalt av borgermesteren i landsbyen etter at elleve barn har forsvunnet på mystisk vis. Plutselig står de ansikt til ansikt med en ondskap de ikke visste at fantes - en ondskap som kan bære på nøkkelen til deres egen fryktinngytende fortid.
Hansel & Gretel - Witch Hunters er regissert av norske Tommy Wirkola som har tatt steget til Hollywood etter filmer som Kill Buljo, Død Snø og Kurt Josef Wagle Og Legenden Om Fjordheksa. I rollene møter vi, i tillegg til de internasjonale stjernene, norske skuespillere som Ingrid Bolsø Berdal, Christian Rubeck, Bjørn Sundquist, Stig Frode Henriksen og Jeppe B. Laursen.
Min kommentar:

Jeg er ikke spesielt glad i eventyrfilmer.  Men som kino- og filmgal, så får jeg med meg det meste av nye filmer, - særlig de det snakkes om.

Som fan av Tommy Wirkola, så ser jeg nok denne filmen med litt snillere briller. Jeg føler meg nesten litt stolt av Tommy her jeg sitter. Ingrid BB og Bjørn Sundquist er som alltid knallgod i onde roller. Og så er det Peter Stormare da.  Han bærer nesten hele filmen på sin skuldre.  For en skuespiller!  Say no more!

Dette er en helt grei eventyrfilm.  Vi bør se den grunnet det norske arbeidet som er lagt ned. både i produksjon og på skuespillersiden.  Effentene er passe gode, sminkingen er «outstanding» og handlingen er sånn passe ironisk.  Kos deg. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar