lørdag 17. mai 2014

VIKAREN













”Fra Platekompaniet.no”:
Sommerferien er over. Et nytt skoleår starter for Carl. Tilbake til den triste skolehverdagen. Eller? Klassens lærer har blitt sjuk og elevene gleder seg til enkle timer med en ny vikar. Men Ulla Harms er ikke som andre vikarer. Hun er ondskapsfull og lynende intelligent. Men det skumleste er at hun kanskje også vet hva elevene tenker!
Alle de voksne synes hun er en perfekt lærer, og når hun planlegger klassetur til Paris er alle begeistret. Men Carl mistenker vikaren for å være en alien og ha en helt annen plan med turen. Alt tyder på at om de blir med, kan det bli deres siste dag på jorden...


Min kommentar:

Jeg er absolutt ingen fan av Science fiction og fantasy.  Men jeg er en stor fan av dansk film. Og danskene leverer også denne gang.  Historien er original og ekte.  Skuespillerne kjenner vi godt fra filmer og TV serier. Dette er en spennende film som barn/ungdom.  Aldersgrensen er satt til 11 år, så det er nok denne alderen som er målgruppa.  Men til og med jeg, ei kjerring i femti/sekstiåra koste meg.  De unge som spiller i denne filmen gjør en strålende innsats.  Filmen er både spennende og skummel, og lydeffektene er fabelaktige.

Håper bare at jeg ikke får mareritt til natta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar