onsdag 31. desember 2014

KVELDENS FILM: BØRNING




Fra cdon.no:
Fest setebeltet og bli med på tidenes råeste billøp fra Oslo til Nordkapp i Norges aller første bilfilm! Roy (Anders Baasmo Christiansen) er en bilgal mann godt inne i 30-årene. Roys erkefiende TT utfordrer til et ”illegalt street race” til Sinsen. Roy er med, men bare hvis løpet går fra Oslo til Nordkapp. Det som i utgangspunktet skulle være et veddemål, mann mot mann, blir til et vanvittig billøp, med 26 fete biler til start. Det er bare to regler: Regel 1: Første bil til Nordkapp har vunnet! Regel 2: Det er ingen andre regler.

Min kommenta:

Dette var vanvittig gøy hele veien til Nordkapp. Jeg har ikke sett bilfilmer siden åttitallet. Den gang da, så digga jeg filmer som «Full fart med Herbie, Smokey and the Bandit, Convoy og Blues Brothers». Når jeg så digger denne filmen også, så er den i godt selskap.

Det er ikke den mest spennende film jeg har sett. Men , - Hva så ???? Rollelista består av et stjernelag, du får full fart og spenning, samt litt humor, - og jammen er det ikke plass til noen overraskelser langs veien nordover.

Tenk å få dra på biltur fra Oslo til Nordkapp med Anders Baasmo Kristiansen, Otto Jespersen og Sven Nordin. Ja, gutta vil selvfølgelig sette pris på turen med Jenny Skalan.
Så god tur til dere.

Jeg skal lufte litt, - fordi det lukter litt olje og svidd gummi i stua mi.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar