tirsdag 30. desember 2014

SPLITTER NY VINYL: ELINE THORP – MIRROR’S EDGE


2014. Beyond Records.BEYOND 42

Fra thegarden.no:
NO 9-spors 180 grams vinyl med gratis CD & nedlastingskode. Eline Thorp sitt debutalbum er nå klart, titulert Mirror`s Edge. Albumet er detaljrikt, sjangeroverskridende og følelsesladd, distinkt preget av Thorps mektige stemme og et melankolsk og dunkelt bakteppe. Førstesingelen, «The Game», kom i oktober, og har blitt radiolistet i i både Norge og Storbritania, samt høstet lovord fra blogger og nettsteder verden over.

Min kommentar:

Jeg blir lykkelig når Nord Norske artister gir ut ny muskk, og selvfølgelig ekstra lykkelig når musikken gis ut på vinyl. Eline Thorp er Hamarøyjenta som har vært verdensberømt her oppe i Nord ganske lenge. Hun har gjestet flere festivaler, samarbeidet med bl.a. Kråkesølv, og blitt mye spilt på radio.

Eline er fremdeles ung (20 år), og vi aner en framgang i de årene hun har vært i rampelyset. På debutskiva presenteres variert synthpop. Variert både i stil og til dels i kvalitet. Men selv om enkelte låter kke får topp score i denne runden så er Eline på vei mot noe stort. Her er spilleglede og musikalske evner i bøtter og spann, så jeg har trua.

Jeg har nå hørt gjennom skiva flere ganger, og den låter bedre for hver gang jeg spiller gjennom den.

Albumet er vakkert, både i innhold og utseende. En tykk og solid vinylplate (180g) ligger i et vakkert sølvbelagt utbrettscover. Og selvfølgelig følger det med cd og nedlstingskode. Men jeg savner tekster. Vi som liker å sitte å gaule med vil gjerne ha tekster. Pliiiiiise !!!!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar