mandag 18. juli 2016

FRA PLATEHYLLA: THE NORTHERN LIES - MIDNIGHT MEDICINE.


2013.  Lunheim  Grammofon.  LG1303

Du har sikkert sånne plater du også, som du hører på med jevne mellomrom.  Det trenger nødvendigvis ikke å være den aller fineste skiva i samlinga, men likevel så havner du på akkurat den når du står der og blar uten mål og mening.

Det er nå et par år siden jeg kjøpte denne.  Årsaken til kjøpet var coveret hvor jeg så Anne Nymo Trulsen.  Anne spiller i et annet Nordnorsk band ved navn Hekla Stålstrenger.  Jeg er svært begeistret for Hekla, så derfor ble nysgjerrigheten min vekket.

Og nå er jeg kanskje enda mere begeistret for Anne.  For ei dame, - for en musiker, sier jeg bare.  Hun går aldeles uanstrengt fra fiolinbasert folkrock til gitarbasert countryrock.  Slike modige musikere liker jeg.
Men jeg må ile til å si at Anne langt fra er alene på denne skiva. Her er alle tre musikerne likeverdige, og de deler oppgavene så jevnt mellom seg at ingen står frem som bandets leder.

Du finner albumet på streamingtjenester, men jeg anbefaler deg selvfølgelig til å kjøpe vinylplata.  Det er et flott album med et stiling utbrettscover.  Og om du liker å følge med på tekstene så har du muligheten til deg.  Tekstene er gjengitt med stor og tydelig skrft for oss tilårskomne.
Om du liker musikk i samme gate som f.eks.  Eagles, så vil du like denne plata.
Garantert!


Nå har jeg lest at bandet, med nytt mannskap,  jobber med ei ny skive.  Kan nesten ikke vente, - så skynd dere.

Her finner du musikken på  vinyl  og  cd


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar