lørdag 16. juli 2016

NY «GAMMAL» VINYL I POSTKASSA: EVIG DIN FOR ALLTID – ÅTTE MINUTTER FRA SOLEN


2014.  Apollon Records.  AP0

Fra bandets Facebookside:
Populærorkester fra byen mellom de syv fjell. Vi spiller pop og rockemusikk sunget på det fineste språket, bergensk.

Min kommentar:

Nok et band fra musikk-byen Bergen.  Er det klimaet som gjør at musikken spirer og gror så til de grader i den byen der?  Disse kara gir oss energisk og lettbeint rock’n roll.  Tekstene blir fremført på kav bergensdialekt, noe som gjør låtene ekstra melodiøse.  Du hører ganske kjapt at dette låter bergensk.  Enkelt og greit.

Det pussige er at både stilen og vokalen til tider minner om selveste Ove Thue. 

Jeg kjøpte bandets tredje skive «Tilbake til byen» da den kom ut i 2015.  Da var sefølgelig denne andreskiva for lengst utsolgt i de vanlige platebutikkene.    Derfor ble jeg glad da jeg fant denne hos en selger jeg har svært god erfaring med.  

Vinylmiljøet her i Norge er ikke så altfor stort, så vi blir fort kjent med hverandre.  Jeg vet hvem jeg kan stole på, og fremfor alt; - Hvem jeg IKKE kan stole på.    Her gjorde jeg et godt kjøp.  Fikk skiva til en helt grei pris.  Den vil nok stige i årene som kommer.  Det aller beste var at skiva var forseglet og uspilt.
Det vil den ikke bli her i heimen. Her vil den bli spilt jevnt og trutt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar