tirsdag 13. september 2016

FRA PLATEHYLLA: PROGRAM ’81 – PRØV Å NÅ FRAM


1981.  Norsk Plateselskap AS-  NOP 1814


Program ’81, og senere ’82 var nok et Bergensband.  Men til tross for geografien plasserte dem på Vestlandet, så ga de ut denne plata på Åge Aleksandersens Plateselskap, Norsk Plateselskap AS som selvfølgelig hadde sin adresse i Trondhem.  Men jeg må skylde meg å nevne at plata var innspilt i Bergen.

Bandet har blitt omtalt som «Bandet som kom i skyggen av The Aller Værste».  Sånn sett var nok Program ’81 noe uheldig med timingen.  Jeg personlig digger bandet, og særlig vokalisten på denne skiva Pjusken, eller Marianne Sletten som hun egentlig heter.  Hvor det ble av denne dama, vites ikke.  Men det er synd om hun slutta med musikk.

Fra Nrk’s skattkammer finnes det et program om jenter og rock. Jeg anbefaler deg å se hele programmet, men om du ikke har anledning til det akkurat nå, så ta i hvert fall en titt på «Pjusken» fra Program ‘81.  Du finner programmet her.

Etter hvert skiftet bandet navn til Program ’82 og – ‘ 83. 


Når jeg i dag hører denne plata igjen etter at det har stått urørt i hylla i mange år, så skammer jeg meg litt.  Dette bandet har fortjent så mye mer spilling.  Men det har jeg tenkt å gjøre noe med.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar