torsdag 1. september 2016

SPLITTER NY «GAMMAL» PLATE I POSTKASSA: AMERICAN SUITCASE – BLUEFOOT



2000. Big Dipper Records.  BDR 004


Jeg oppdaget dette bandet først i 2014, nesten 20 år etter at bandet ble starta.  Jeg begriper ikke hvordan dette bandet kan ha havnet under min høyst private radar.  De spiller jo den musikken jeg vil ha.  Men jeg mistenker at de har hatt lite radiotid.   Jeg kjøpte, og skrev om albumet «Lighthours» da det ble utgitt i 2014, og da var mitt hjerte solgt.  Siden har jeg vært på jakt etter de utgivelsene av dette bandet som eksisterer på vinyl.  Og endelig dukket det opp et eksemplar til en noenlunde akseptabel pris.

American Suitcase ble dannet i Trondheim i 1995, og spiller det vi kan kalle gitarbasert poprock. 
Jeg må øyeblikkelig legge meg skinnflat.  Fordi jeg i farten kom til å legge B-siden på platespilleren først.  Og da jeg snudde plate og spor 1 på A-siden, nemlig «Bullet» strømmet ut a0v høytalerne  Ja, da har jeg jo hørt låta på radio.  Men jeg mistenker at jeg har trodd det har vært en annet band, som f.eks. The Margarets.
Uansett så var det nesten godt for sjela å få bekreftet at dette bandet har fått fortjent spilletid på radio.

Dette er virkelig flott, lett musikk som passer til lange sommerkvelder.

Vinylen er tung og solid, nøyaktig slik den skal være.  Den ligger i et utbrettscover hvor pappen kunne vært litt tykkere og dermed mere solid.  Men den beste av alt, - Det følger med en bonus – singel plate.  En 7-tommer som inneholder låtene fra bandets debut-EP.

Et flott utgivelse, både for øyet og øret.  Denne skiva vil bli mye spilt.  Garantert.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar