lørdag 28. oktober 2017

KVELDENS FILM: CITY BY THE SEA





Kanal:  TV2
Skuespillere:      William Forsythe,     Drena De Niro.  
Robert De Niro,     Teresa Woods,  Frances McDormand, James Franco
Regi:     Michael Caton-Jones
Sjanger:  Drama / Thriller
År:  2002
Land:  USA


Fra filmweb:
NYPD-drapsetterforskeren Vincent LaMarca tror på én ting her i livet; man skal gjøre opp for sine feil. Da hans egen far ble dømt som barnemorder, betalte han for sitt liv. Nå etterforsker Vincent en ny drapssak med kun en mistenkt; Joey LaMarca, hans egen sønn.


Min kommentar:

En film med selveste Robert De Niro på rollelisten blir vel aldri feil, tenkte jeg da jeg fylte opp tekoppen og satte meg godt til rette foran Tv’en i kveld. 
Men jeg beklager så mye. Jeg begynte nemlig å kjede meg etter ca 10 minutter, eller kanskje det ikke var så lenge heller.

Jeg begriper ikke at det går an å lage et så kjedelig manus.  Kanskje de burde holdt seg til hovedhistorien og det som foregår på innsiden av denne nesten dysfunksjonelle familien.  Fordi den historien er faktisk dramatisk nok.  Men når de så skal rote inn en etterforskning hvor faren skal etterforske et drap begått av sin egen sønn.  Ja, da roter de det bare til.

De Niro gjør så godt han kan. Men det holder ikke.  Jeg har nesten vondt av han. Egentlig er det vel bare en ting å si:  Styr unna.  Om du ikke er veldig nysgjerring på denne elendige filmen da, som kunne vært ganske bra om thrillerdelen av historien hadde vært tilnærmet like god som dramadelen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar