onsdag 7. februar 2018

KVELDENS FILM: VEIEN TIL NASHVILLE





Kanal:  Tv2
Originaltittel :     Honkytonk Man
Sjanger :     Drama
Skuespillere :      Clint Eastwood,     Barry Corbin,     Charles Cyphers,     Verna Bloom,     Joe Regalbuto,     Kyle Eastwood,     Jerry Hardin,     Marty Robbins,     Matt Clark,     Tracey Walter,     Alexa Kenin,     Tim Thomerson,     John McIntire,     Betty Ford
Regi :    Clint Eastwood
Manus:     Clancy Carlile
Produsent .;     Clint Eastwood
Nasjonalitet :     USA
Lengde :     2t. 2m.
Produksjonsår :     1982

Fra filmweb.no:
Red Stovall er en Country&Western-sanger med kursen for alle sangeres store drøm; The Grand Ole Opry i Nashville, Tennessee. Det er drømmen om suksess og berømmelse som driver ham. Men Red har tuberkulose, er blakk og er en elendig sjåfør. På veien møter han 14 år gamle Whit, som mer enn gjerne blir med som Reds sjåfør og protesjé.

Min kommentar:

Jeg kan jo ikke dy meg. Om selveste Clint Eastwood står på rollelista, ja, - da må jeg bare se filmen.

Men jeg oppdager jo fort at jeg har sett denne filmen før.  Tror jeg har sett alle filmene den mannen har spilt i.  Er man fan av Clint’ern, ja så er man fan.

Men denne filmen er litt annerledes enn de filmene Clint Eastwood vanligvis har spilt i.  Ja, det er en western; -  men dette er et sammensurium av action, western, komedie og musikkfilm.  Og ikke er det så veldig vellykket heller.
Du må faktisk være enda mere fan av Mr Eastwood enn undertegnede om du skal like dette. 

Jeg gir et pluss for at Eastwood lar den 14-årige sønnen sin spille den andre hovedrollen.  Her spiller han musikeren Reds 14-årige nevø, som foruten å kjøre bil fikser det meste.  Uten han hadde nok onkelen vært temmelig hjelpeløs.

Litt trist at dette visstnok er den eneste filmen Kyle Eastwood har spilt i.  Men godt å vite at han er musiker.  Da får han i det minste vist sitt talent.

Du finner  filmen her ,  i  denne Eastwood-samlingen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar