mandag 27. februar 2017

KVELDENS FILM: EDISON




Kanal: Tv2
Skuespillere: Morgan Freeman, Kevin Spacey, Justin Timberlake Dylan MvDermott, 
LL Cool J,
Sjanger:  Action
År:  2005


Fra filmweb.no:
Politiets nye F.R.A.T. enhet har ryddet effektivt opp i gatene, men det hviskes i krokene om maktmisbruk, korrupsjon og narkotikahandel. Det er disse ryktene den unge journalisten Josh Pollack (Justin Timberlake) vil undersøke. Sjefen hans, veteranen Moses Ashford (Morgan Freeman), er ikke innstilt på å ta sjansen ved å utfordre byens maktelite. I stedet sparker han Pollack, men skifter mening da et brutalt overfall sender den unge journalisten og kjæresten hans på sykehus. Ashford og Pollack allierer seg med politimannen Levon Wallace (Kevin Spacey) for å avsløre forbryterne som skjuler seg bak politiskiltene. De vet det er en livsfarlig oppgave, noe som blir bekreftet da deres eneste vitne blir kaldblodig drept


Min kommentar:

Ikke visste jeg at Justin Timberlake var skuespiller. Men Freeman, Spacey og McDermott derimot, de kjenner jeg selvfølgelig godt til.  Dette betyr vel at jeg begynner å bli gammel, - rett og slett.
Ikke det at jeg har hørt så mye på Timberlakes musikk heller.  Tror knapt jeg kan tittelen på en eneste en av hans låter.

Nei, dette var ingen film for meg.  Jeg hater filmer hvor handlingen viser korrupte politifolk, som doper seg og dreper småbanditter for egen vinning. Og dette var det altfor mye av i denne filmen.

Men heldigvis så er det journalistene som er hovedpersonene.  For noen må jo rydde opp.  Vi må jo ha noen «good guys» som vi kan stole på.  Men disse har det jaggu ikke lett i denne historien.
Det ser nesten håpløst ut.   Vil de klare å stille de korrupte gutta til veggs?

Dette er ikke en film du MÅ se, om du ikke er fan av Justin Timberlake da. Han gjør det faktisk ganske bra. Når det gjelder de andre skuespillergamlisene som jeg digger, så vil jeg heller anbefale en annen film med disse.  Eneste pluss for denne filmen, er at du får alle samlet i en film.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar