lørdag 4. februar 2017

SPLITTER NY VINYL: EL CUERO - FOR ALL REMAINING DAYS


2017. VOICES OF WONDER. VOW223LP. Limited edition.  Bronze vinyl


Fra thegarden.no:
Bandet El Cuero, med røtter i Kristiansund og slekt i den rocka delen av Americana, feirer i 2017 ti år som band med nytt album, deres 7. i rekken. Gatefold vinyl


Min kommentar:

Hva får du om du blander Gram Parson, Bellamy Brothers og Hellbillies i ei gryte?  Om du tilsetter en dash krydder og anretter pent så får du El Cuero.  Og la meg med en gang si; - Dette er positivt ment.  Jeg liker alle de tre artistene jeg har ramset opp, - og jeg liker El Cuero også.

Dette er musikk som er lett å like, særlig for et voksent publikum.  Dette kommer nok mere til uttrykk om man lytter på albumet eller man hører en av låtene på radio.  Alle låtene er så strålende og godt sunget, spilt og produsert at det hele er nesten for blankpolert.  Det er fint å høre på, men jeg savner litt råskap. Jeg er ikke i tvil om at råskapen finnes i bandet og musikken deres.
Det beviste de på Rootsfestivalen i 2009.  Jeg hadde ikke anledning til å dra på Rootsfestivalen i 2009, så derfor vil også  jeg gjerne oppleve bandet live.

Dette er musikk som er midt i blinken for festivaler og utendørskonserter.  Hva med å blåse liv i  Nevernes Rock Night igjen?  Der burde dette bandet være perfekt.

Foto fra Discogs



Vinylutgaven er for øvrig vakker.  En transparent bronsefarvet vinylplate ligger i et flott gatefold cover.  Og det beste av alt; - min favoritt nettbutikk, Big Dipper, har sørget for at mitt eksemplar er signert av alle medlemmene.

Her kan du kjøpe musikken på vinyl  og på  cd






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar