tirsdag 21. februar 2017

TV-SERIE: THE YOUNG POPE





Kanal:  C-More
Sesong 1.  10 episoder.
Skuespillere:  Jude Law, Diane Keaton, Silvio Orlando
Sjanger:  Drama
År: 2016


Fra Tv2 Sumo – C-More
Når den unge og karismatiske amerikaneren Lenny Belardo velges til ny pave under navnet Pius XIII, vekker det både håp og uro i den katolske verdenen. Snart står maktintrigene i Vatikanet i full blomst, samtidig som Lenny forsøker å forstå hvem han egentlig er. Med Jude Law og Diane Keaton i to av hovedrollene.


Min kommentar:

Hva I all verden er dette for noe?  Jeg tror det er den rareste serien jeg noen gang har sett.  En splitter gal, maktsyk pave som skal være overhode for all verdens katolikker.  Heldigvis har han med seg sin barnevakt, en temmelig myndig dame.

Den nyutnevnte paven er fremfor alt karismatisk, men også sta, arrogant og meget selvgod.  “Gud er viktigst”, sier den nye paven.  Men etter hvert kan det se ut som om paven setter seg selv aller  høyest.

Det hele minner mistenkelig om en annen nyvalgt leder et sted I verden.  Kanskje også han burde hatt med sin gamle barnevakt som mentor.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.  Om jeg hadde sett denne serien før november 2016, så hadde jeg tenkt at dette er ren fiksjon.  Men nå vet vi alle at en kandidat som vi kanskje trodde stilte til valg for å skape litt røre, faktisk kan ende opp med å vinne.  Tenk det.

Men det jeg kan si om denne merkelige rare, litt skumle, men også ganske morsomme serien, - det er at Jude Law og Diane Keaton bærer hele serien på samme måte som Kevin Spacey  og Robin Wright bærer “House of Cards”.

Dette er en serie du enten vil elske eller hate.  Og forresten, -- for å unngå å bli saksøkt, så har jeg ikke nevnt hvem denne maktsyke paven minner meg om.  Så det så




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar