mandag 26. juni 2017

FRA PLATEHYLLA: LIFE BUT HOW TO LIVE IT – LIFE…BUT HOW TO LIVE IT?



1994.  Ebullition Records  ‎– Ebullition 13


"Life but how to live it" er et skikkelig hardcore band.  
Om bandet oppsto på Blitzhuset er jeg usikker på, men medlemmene har alle vanket i dette miljøet hvor det stort sett var punkmusikken som var «greia».  

Bandet består av et brødrepar fra Harstad som spiller bass og gitar.  Med seg på trommer har de en kar fra Bodø som kalles «Dyret».  Årsaken er at trommeslageren visstnok ligna fælt på trommeslageren fra Muppet-show. For å holde styr på disse tre nordlendingene har gutta med seg Katja Osvold som «syngedame».

Katja husker jeg best fra en sagnomsust debatt på Nrk Tv en gang på åttitallet. Den jenta var ikke skåren for tungebåndet, og var heller ikke redd for å avbryte politikere og debattanter med adskillig mer erfaring. 
Du kan se vokalisten Katja Benneche Osvold fra ca 28.45 min ut i dette klippet fra Nrk.


Dagens frokostplate er en samleplate.  Den inneholder et par sjutommere, samt spor fra andre utgivelser.  

Dette er morsomt å høre på.  Eller… det er egentlig alltid morsomt å høre på ekte spilleglede. Dette er musikk som MÅ spilles høyt.  Kombinasjonen ganske kraftig stereoanlegg, og leilighet i blokk, er lite gunstig for denne musikkinteresserte kjerringa.  Men heldigvis finnes det  gode hodetelefoner.  Så i natt vil nok tinnitusen få en ekstra boost.

Jeg er virkelig imponert over hvor rappkjefta vokalisten er. For det går fort på enkelte låter.  Det er mye tekst som skal formidles på kort tid.  Imponerende.

Denne plata får meg til å minnes vaflene jeg fikk servert på kafeen på Blitzhuset. De var fantastisk gode.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar