lørdag 5. januar 2013

ÅGE ALEKSANDERSEN: 7800 NAMSOS.










I 1975 hadde jeg fast jobb på Samvirkelaget i hjembygda.  På postordre hadde jeg kjøpt meg et Eref stereoanlegg og en Garrard platespiller m/ skifter. Der kunne man stable inntil 6 plater i høyden, både singler og LP’er.  Rommet mitt var samlingssted for mine musikkinteresserte kamerater. På den tiden hadde ingen særeie på LP’ene.  Hvis en kjøpte Beatles, kjøpte noen andre Stones.  En kveld kom en av mine kamerater med Åges første soloskive. Og i det øyeblikket pickupen traff vinylen ble jeg slått i bakken.  Her ble vi presentert for noe helt nytt.  Riktignok hadde Åge og bandet Prudence sunget på dialekt før, men dette var ekte, ærlig og direkte.  Plutselig var det ikke sånn krise at Prudence skulle gi seg.  Vi hadde jo Åge.  (1975)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar