søndag 6. januar 2013

VAMP: LITEN FUGGEL.






Det gikk mange år før jeg tok til meg Vamp og musikken deres.  Jeg hørte de 13 humlene som surra rundt i dette Norgesglasset, og ble ikke overbegeistret av det.  Hadde også litt trøbbel med dialekta.  Men så flytta jeg hjem til Velfjord i 2008, og noen måneder etterpå fikk jeg vite at selveste Vamp skulle ha konsert på Samfunnshuset i Brønnøysund. 



Nå er det en gang sånn, at det er ikke flust med kulturtilbud i vårt distrikt, så derfor prøver i hvert fall jeg å få med med det som finns.



Så jeg slapp de 13 humlene ut av Norgesglasset, tok med mine relativt blanke ark , og dro på konsert.



Og for en opplevelse!!!!   For et liveband!!!!   En perfekt oppbygd konsert overbeviste meg om at dette var verdt å høre på.  Siden har deres utgivelser havnet i hylla mi.



Før den «lille fuglen» var flyvedyktig, hadde jeg sett et vakkert TV-program om produksjonen av plata.  Bandet reiste til Færøyene med produsenten Espen Lind. I diverse media var det en del spenning i forhold til hvordan Lind kom til å sette preg på albumet.  Noen antydet til og med at Vamplyden ville bli borte til fordel for en reinspikka popskive.



Ååå, så godt det er når disse forståsegpåerne tar feil.  Jeg mener at vi har fått ei ramsalt skive. Turen til Færøyene preger hele skiva. Et annet smart trekk var å hente inn den lokale sangeren Eivør Pálsdóttir.  Hennes stemme passer perfekt.


Som den øyværing jeg opprinnelig er (født på Vega), så liker jeg skiva.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar