fredag 25. januar 2013

RAZIKA: PÅ VEI HJEM












Dagens fangst i postkassa var Razika på vinyl.  Jeg liker svært godt at det følger en cd med vinylutgivelsen, for da kan jeg spare på den dyrebare vinylen.

Har alltid hatt en viss forkjærlighet for jenteband.  Om jentebandet i tillegg kan presentere like mye spilleglede som disse jentene fra Bergen….. Ja, da er jeg mer enn fornøyd. 

Her er det spilleglede og energi i bøtter og spann. På de første låtene får jeg følelsen av at jeg stikker hodet inn på en ungdomsklubb.  Trommeslageren dundrer og slår, ja, nærmest angriper trommesettet.  Også de øvrige instrumentene blir utsatt for angrep, - rått og brutalt.    Som publikum blir jeg nesten litt satt ut av all denne ungdommelig råskap og spilleglede.    Det svinger, …….. det er deilig …….. Og jeg vil ha mer.  Gleder meg allerede til neste skive.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar