torsdag 15. oktober 2015

DAGENS BOK: CHRIS TVEDT – FARE FOR GJENTAKELSE

 




Fra cdon.no:
14 år gamle Maja blir funnet drept, og advokaten Mikael Brenne oppnevnes som forsvarer for anklagede, Alvin Mo. Alt tyder på at Alvin Mo har voldtatt, mishandlet og drept Maja, og Mikael vet at dette er en rettssak han ikke kan vinne. Men da den er over, sitter Mikael igjen med mange ubesvarte spørsmål. Han vil vite sannheten, og starter sine egne undersøkelser, noe han skal komme til å angre på. Dette er den andre boka om Mikael Brenne.

Min kommentar:

Mitt møte med forfatteren Chris Tvedt og hovedpersonen , advokaten Mikael Brennne i boka «Rimeig Tvil» var så pass spennende at jeg gledet meg til å ta fatt på bok nr 2 i serien.
Nå har jeg blitt bedre kjent med advokaten Mikael Brenne.  En mann jeg hittil har hatt en hat/elsk forhold til. Men nå begynner jeg å se hva denne mannen består av.  Selv om han som  forsvarsadvokat har en jobb gjør at han til tider må forsvare de aller verste kriminelle, så har han en genuin rettferdighetssans.

Han er grundig, pålitelig og arbeidssom og gir seg ikke før han har den hele og fulle oversikt over sine saker, og sine klienter.  Dette fører ofte til mye spenning. Dette er advokaten som  ikke bare støtter sine klienter, men også gjør en innsats for å løse de gåtene han og hans klienter dumper borti.

Det som var litt merkelig med denne boka var at selve gåten løste jeg sånn halvveis uti, men likevel er dette spennende lesing. Det er gledelig at det er stigning i innhold og spenning fra bok nr 1 til nr 2.  Det lover godt for bok nr 3 – som jeg tilfeldigvis har liggende her på vent.

Her finner du boka som pocket og til nedlasting.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar