fredag 23. oktober 2015

KVELDENS FILM: WINTERS TALE









Fra cdon.no:
Denne tidløse historien om romantikk og skjebner som krysser hverandre er skrevet og regissert av Oscar®-vinner* Akiva Goldsman. I 1800-tallets legendariske New York City møter en innbruddstyv (Colin Farrell) en dødssyk ung kvinne (Jessica Brown Findlay). Da han forelsker seg hodestups i henne, er hans eneste mulighet å finne en måte å stanse tiden på og bringe henne tilbake fra døden.

Min kommentar:


Du snakker om at ting kan bli sukkersøtt.  Denne filmen burde vært merket «Helsefarlig».  Jeg måtte faktisk gi opp etter å ha slitt meg gjennom tre fjerdedeler av filmen.  Og det skal sies, at det er uhyggelig sjelden at jeg gir opp en film eller ei bok.  Som regel så tror jeg at det er jeg som ikke har fulgt godt nok med, og begynner derfor på nytt for å gi verket en sjanse til.  Men her var det liten vits i. At to sånne kjekke og dyktige skuespillere som Colin Farrell og Russel Crowe kan si ja til et slikt manus er en gåte. 


Plakaten har følgende advarsel:

«This is not a true story.  It's a love story».  Da kan jeg forstå at klisjeene overgår all fantasi, og at dialogen er søtere enn sukkerspinn.  Når de så blander inn en solid porsjon sykdom, ja, da kommer selvfølgelig kvalmen. 

Nei, dette ble for mye for meg.  Tror jeg må ta lit kvalmestillende………..



Her finner du filmen som Dvd eller Blue-ray

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar