torsdag 25. september 2014

VINYL FRA PLATEHYLLA: TWO NIGGERS & A HONKY – BLACK ROLE ON ICE


1991.  VOICE OF WONDER, VOW 023





Som samler av norsk musikk og norske vinylutgivelser så støter jeg ofte på musikere og band som er helt ukjente. 

Det som pirret min nysgjerrighet med denne skiva var opplysningen om at faren til Maria Mena spilte i dette bandet. Det eneste jeg visste om denne karen, eller Charles som han heter, var at han var fra Nicaragua. Hvilken musikk kunne jeg forvente?  En ting er sikkert.  Jeg fikk noe helt annet enn jeg hadde trodd.   

Jeg mener å ha hørt at pappa Mena driver med jazz.  Men dette er milevis unna jazz.  Dette er rå og rein rock 'n roll, slik jeg liker det.  Det flørtes litt med Hip Hop sjangeren i et par låter, men heldigvis klarer de å manøvrere seg inn på den trygge rockestien igjen.


Charles Mena spiller trommer.  I tillegg består dette bandet av en amerikansk gitarist ved navn Chuc Frazier og bassist Roy Jimmi.


Dette var faktisk et forfriskende møte.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar