tirsdag 30. august 2016

FRA PLATEHYLLA: RANDI HANSEN - Æ UNDRES


1981. NorDisc.  NOR LP 413

Husker du «sola di» ?  Ja, du vet hun Nordnorske jenta med den lyse stemmen. Randi Hansen ble kjent over natten da skiva kom ut i 1979, og «Sola di» ble en landeplage.  Det var forresten K.M.Myrland som tipset plateselskapet om jenta med den særegne stemmen.  Hun bidrar på hans LP «Morild».   Randi ga ut flere plater tidlig på åttitallet, men så ble hun helt borte.

«Æ Undres» er hennes tredje album.  Her har Randi skrevet alle tekster selv.  Ja, hun har skrevet musikken også til alle låtene unntatt, «Om Ei Stund» som er skrevet av selveste Dolly Parton.  Jeg husker at jeg syntes tekstene hennes var alt for triste, så derfor vendte jeg meg litt bort fra denne artisten tidlig på åttitallet.

Randi hadde gode samarbeidspartnere på denne plata.
Se bare her:
Randi trakk seg tilbake som artist i 1985, og har siden jobba som musikklærer.  Hun gjorde et kort comeback i 2008, men siden har vi ikke hørt så mye fra henne.

Da er det godt å ha noen gamle plater i hylla som vi kan lytte til nå og da.  Men jeg må innrømme at denne skiva har ikke jeg spilt siden 1981.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar