fredag 5. august 2016

KVELDENS FILM: DEAD SILENCE



1997.
Thriller
Jamws Gardner
Kim Coates.
Marlee Matlin
Mimi Kuzyk

Fra imbd.com:
Tre rømte fanger fra fengselet tar en gruppe døve elever som gisler og holder dem i fangenskap for å holde myndighetene i sjakk . FBI-agent John Potter ( James Garner ) leder FBIs gisselredningsmannskapene i arbeidet med å få barna løslatt uten skade og også for å fange rømlingene . Barnas lærer Melanie ( Marlee Matlin ) , bruker tegnspråk for å bistå aktørene i påskynde overlevering av fanger.


Min kommentar.

Ikke så ofte jeg ser denne type film lenger. Jeg betviler at denne filmen noen gang har vært vist i en kinosal.  Den fremstår som en typisk tv-film.  Listen over skuespillere fa B-laget, dvs andre TV-filmer og serier er lang som et vondt år. Jeg så denne filmen ene og alene fordi en av mine favoritt-B-skuespillere, Mimi Kuzyk,  er med på laget.  Men jeg røper vel ikke for mye når jeg sier at hennes opptreden er ikke så langvarig.

Filmen bærer preg av at den er nesten 20 år gammel.  Jeg mistenker at jeg likte slike filmer selv i forrige årtusen.  Men heldigvis skjer det forandringer.  Både når det gjelder filmproduksjon og undertegnedes smak.

Et hyggelig gjensyn med Marlee Matlin, som jeg ikke har sett siden hun spilte mot William Hurt i «Kjærligheten trenger ingen ord» på åttitallet en gang.


Helt grei underholdning, om du ikke har noe annet å se på.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar