torsdag 27. september 2018

KVELDENS FILM: DECEPTION








Kanal:  Tv2
Sjanger:  Erotisk thriller
Skuespillere:  Bruce Altman, Agnete Oernsholt, Zoe Perry, Daisy Bates, Kenneth G. Yong,  Hugh Jackman,  Charlotte Rampling, Lisa Kron, Ewan McGregor, Michelle Williams
Regi: Marcel Langenegger
Nasjonalitet: USA
Produksjonsår: 2008

Fra filmweb..no:
"Are you free tonight"? Det er et enkelt spørsmål, men svaret vil endre Jonathan McQuarrys liv for alltid. Møtet med den karismatiske Wyatt Bose og den dekadente sexklubben The List fører Jonathan inn i en kompleks mordgåte og et spill om millioner av dollar? Megastjernen Hugh Jackman (Wolverine fra X-Men) har produsert en sofistikert og sexy thriller og spiller selv hovedrollen mot Ewan McGregor (Star Wars) og supertalentet Michelle Williams (Brokeback Mountain).


Min kommentar:

Når jeg oppdager kjente navn på skuespillerlisten til en film, så blir jeg fristet til å se filmen. Her var det navnene til de to herrene Hugh Jackman og Ewan McGregor som fangeT interessen.

Det er tydelig at teamet bak denne filmen er inspirert av selveste Alfred Hitchcock.  Men dessverre så når ikke denne filmen Alfred opp til knehasene.

Dette blir altfor forutsigbart.  Allerede i tittelen har de klart å ødelegge litt av spenningen. Videre kjøres det på med alle triks i boka. Men da dette er triks vi har sett før, så blir det ikke så altfor spennende.

For så å løfte forventningen et ekstra hakk for nye målgrupper har noen plassert filmen under kategorien «erotisk thriller».

Jeg oppdaget ikke så mye erotikk.  Men det kan være at jeg kikka bort akkurat da.  Det skjer ofte om ikke filmen er alt for spennende.  Da er det lett å lese en nettavis, eller se innom en nettbutikk mens filmen kjører i bakgrunnen.

Om du ikke har sett mesterens (Alfred H) filmer, så kan det være at du liker denne filmen og lar deg overraske av de twister du får servert.  Men for meg så ble det hele litt for kjedelig.

Som den nerd jeg er, så ble jeg sittende å se etter filmtabber, fordi det synes jeg er morsomt.  Og jaggu oppdaget jeg ikke en helt på slutten av filmen hvor den ene hovedkarakteren går i gatene i Madrid.  I starten av en scene er han ikled en V-genser, senere i samme scene så har han en hvit T-skjorte under genseren, for så like etter, igjen opptre i kun V-genser. 
Ble litt skuffet da jeg oppdaget at noen andre allerede hadde oppdaget tabben, og skrevet om den å imdb.com.  For dere som er interessert i slike tabber, så innholder faktisk denne filmen opptil flere.

En helt grei underholdning en sen kveld i september, men heller ikke noe mer.  Ingen toppkarakter fra meg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar