onsdag 2. april 2014

ESCAPE PLAN







Action-superheltene Sylvester Stallone og Arnold Schwarzenegger slår seg sammen i action-thrilleren Escape Plan. Ray Breslin (Stallone), verdens førende spesialist i sikring av fengsler, sier ja til en siste jobb: å bryte seg ut av det hemmelige high-tech bygningsanlegget, "The Tomb". Men da han uberettiget anklages og ender som innsatt i et topp sikret fengsel han selv har designet, må han overtale cellekameraten Emil Rottmayer (Schwarzenegger) til å hjelpe med en dristig plan, så de kan rømme fra verdens mest fluktsikre fengsel.


Min kommentar:

Nok en gang er vi tilbake til åttitallets actionverden.  Og det er ikke bare de gamle guttas skyld.  Hele produksjonen, inkl manus og skuespillere er så til de grader åttitalls, at jeg var nære på å spole tilbake VHS-kassetten etter at filmen var slutt.  Kjenner faktisk at jeg savner Video Nova litt akkurat nå. Om man hadde fått sikra seg en movieboks of en fire fem actionfilmer, så var lørdagskvelden redda.



Filmen begynner så lovende.  Jeg er nesten tilbake til åttitallet et øyeblikk, men så skjærer alt seg. Det er synd, for vi hadde fortjent å stille klokka tilbake ca 25 – 30 år noen og hver av oss.  Men dessverre – ikke denne gangen heller.  Men for all del, og du er en av Arnolds disipler – så vil du får en god dose.  Jeg sier bare «God bedring». Og til Sylvester og Arnold sier jeg:  «Kjøp dere hver deres gyngestol, ta et kurs i treskjæring, begynn å spill golf, eller hva som helt.  Men vær så snill,  - gi dere som skuespillere.


 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar